Kruidvat wint marktaandeel

Drogisterijketen Kruidvat ziet de bezoekersaantallen in de winkels stijgen en ook het marktaandeel neemt toe. Dat zegt Gerard van Breen, de ceo health & beauty Benelux van A.S. Watson in het Financieele Dagblad. “Wij krijgen een beetje meer wind in de zeilen dan anderen, door ons imago als voordeeldrogist.”

Kruidvat startte afgelopen augustus een succesvolle reclamecampagne met veel aandacht voor de prijzen van vroeger, met een knipoog naar het tijdperk van de gulden. “Dat werkte tot het einde van het jaar erg goed. Ten opzichte van 2007 hebben we enorm geplust.”

Ook plukt het bedrijf de vruchten van de formulevernieuwing van Kruidvat en Trekpleister. Van de bijna 800 Kruidvat-winkels zijn er nu bijna honderd omgebouwd naar winkels van een nieuwe generatie. Bij Trekpleister zijn er vijftig onder handen genomen. De ombouwresultaten van die keten zijn zo goed dat de operatie drastisch is versneld. Van Breen verwacht dat nog dit jaar alle Trekpleisters een facelift hebben gehad.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!