Babyboomers zijn nog volop in voor nieuwe dingen

Driekwart van de babyboomers zegt nog altijd graag nieuwe dingen uit te proberen, zo blijkt uit onderzoek van BoomerEyes van C&R Research. Het onderzoek werd gehouden onder Amerikaanse consumenten tussen de 41 en 59 jaar. Driekwart is het ook volkomen eens met de stelling dat ze geen moeite hebben met hun leeftijd. 39% meent dat hun beste jaren nog moeten komen, 39% vindt dat de beste jaren nu zijn en slechts 22% dat hun beste jaren voorbij zijn. Ruim 60% van de ondervraagden zegt een actief en druk leven te hebben. De relatie van boomers met `nieuwe dingen` is wel enigszins gecompliceerd. Hoewel 75% dus graag nieuwe dingen uitprobeert, zegt 67% zich meer op hun gemak te voelen met zaken waar men bekend mee is. Driekwart voelt zich op zijn gemak met nieuwe technologie, maar slechts 52% vindt dat technologie een grote rol in hun leven speelt. 12% vindt het belangrijk trends te volgen. Verder doet 65% aan sport, 75% werkt, 65% gaat naar theater of bioscoop, 64% gebruikt internet, 64% leest, 57% kookt, 49% reist, 46% tuiniert en 43% gaat graag naar vlooienmarkten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!