Autofabrikant Skoda wil zich met zijn in januari geopende webwinkel meer profileren onder jongeren. “Aan internet kleeft het beeld van innovatie en verjonging. Het heeft de toekomst. Ik denk dat wij hiermee als fabrikant een voorsprong nemen in de markt”, aldus een woordvoerder van het bedrijf.
Het bedrijf verwacht met de webwinkel een voorsprong te nemen in de markt. Onder meer door de grotere toegankelijkheid en zichtbaarheid. “Zeker onder die groep die het internet elke dag gebruikt.”
De shop wordt uiteraard ook ingezet als verkoopkanaal, volgens Skoda een succes.
Op de site is te zien dat er in een kleine drie maanden zes auto's zijn verkocht. “Je koopt als consument toch redelijk ongezien een auto. Dat is ongebruikelijk en een ander proces dan we zijn gewend. Ik vind dat bijzonder, zeker gezien de marktomstandigheden.”
Webwinkel Skoda mikt op jongeren
Gepubliceerd op 25 maart 2009 om 00:00
Reacties 0