Jongens snacken meer door zien van ‘lekkere’ reclames

Jongens snoepen en snacken tijdens het televisiekijken meer als ze intussen reclames voor lekkere dingen zien. Meisjes zijn minder beïnvloedbaar, mogelijk omdat zij al vanaf jonge leeftijd rekening houden met de slanke lijn. Dat blijkt uit onderzoek van het Behavioural Science Institute in Nijmegen.

Volgens hoogleraar opvoedings- en gedragsproblemen Rutger Engels is voor het eerst ter wereld het snack- en snoepgedrag van kinderen tijdens het tv-kijken onderzocht. Engels noemt de bevindingen belangrijk voor de huidige discussie over snoepreclames op kindertelevisie. Hij heeft de uitkomsten van het onderzoek onder de aandacht van de Reclame Code Commissie gebracht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!