Liever wijn van halfleeg schap

Mensen die wijn kopen in een supermarkt, kiezen veiligheidshalve vaak voor een fles van een schap dat al bijna leeg is. Dat doen ze omdat ze aannemen dat het wel lekkere wijn moet zijn, anders waren er niet zoveel flessen van verkocht.

Kuddedieren, noemt marktkundige Erica van Herpen van de Wageningen Universiteit zulke consumenten. Want uit haar experimenten is bovendien gebleken dat mensen wijn die bijna is uitverkocht ook nog eens beter vinden dan andere. En dat is volgens Van Herpen objectief gezien onzin: het is suggestie omdat al zoveel andere mensen zo'n fles hebben gekocht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!