Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), de branchevereniging van de supermarkten in Nederland, verwacht een paasomzet van 710 miljoen euro. Dat is drie procent meer dan de omzet van 694 miljoen van vorig jaar. Volgens het CBL willen consumenten 'tijdens de paasdagen de economische crisis even vergeten', zo meldde de branchevereniging dinsdag in een persbericht.
Feestdagen worden gezien als een rustpunt waarop men met familie en vrienden bij elkaar komt. Met elkaar eten en drinken zijn daar onlosmakelijk mee verbonden. Voor veel mensen zijn de paasdagen pas compleet met een paasontbijt of -brunch en uitgebreid paasdiner. Supermarkten spelen hier op in met een feestelijk en luxe paasassortiment. Zo gaan de paasdagen steeds meer op de kerstdagen lijken, aldus het CBL.
Absolute toppers in de supermarkt zijn eieren en producten voor het paasontbijt. Vooral de luxe ingrediënten voor ontbijt en brunch: paasstol, quiche, luxe broodjes en beleg, verse sapjes, vis zijn populair. Ook lekkere hapjes en gourmetschotels worden goed verkocht voor de paasdagen, net als allerlei artikelen om het huis en de paastafel gezellig mee aan te kleden.
CBL verwacht meer paasomzet
Gepubliceerd op 7 april 2009 om 00:00
Reacties 0