Witgoedklant wil harde euro’s

Wie een wasmachine of stofzuiger koopt, ziet meestal alleen een aanduiding van het vermogen van het apparaat of het gemiddelde verbruik. Dan weet een consument nog niets, stelt Peter Brussel van elektronicaketen BCC zaterdag in de Volkskrant.

Brussel pleit voor het vertalen van verbruiksgegevens in harde euro’s. BCC zelf doet dat al, maar de branchebrede invoering ervan staat op losse schroeven. “Vorig jaar hebben we fantastische afspraken gemaakt met het ministerie van VROM: dat alle Nederlandse elektronicazaken voortaan het verbruik in euro’s zouden vermelden. De bal lag voor het putje, maar het laatste tikje is niet gegeven. Alle projecten bij VROM staan on hold, zeggen ze. Alles wordt kritisch bekeken. Daar hebben we een boze brief over gestuurd”, aldus Brussel. “Er is weliswaar een branchevereniging die zich hier ook hard voor maakt, maar daar zijn niet alle bedrijven bij aangesloten.”

In de winkels van BCC verkopen de energie-efficiënte producten duidelijk beter, zegt Brussel. “Van de tien procent zuinigste apparaten verkopen wij naar schatting twee keer zoveel dan wat normaal is in de markt. Dat komt volgens mij doordat we de besparing in euro’s aangeven, en er een duidelijk verhaal bij vertellen dat de investering zichzelf terugverdient.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!