Consumenten en webwinkeliers maken door de recessie op grote schaal gebruik van kortingscouponnen. Dat blijkt uit een artikel op it-website Emerce.com.
Maurice Buijs van Actiepagina.nl signaleert een vervijfvoudiging van het aantal uitgegeven actiebonnen."Vorig jaar stonden er veertig tot vijftig kortingsaanbiedingen op mijn site, nu zijn dat er 250 tot driehonderd", aldus Buijs . "Het is een volgende stap onder de marketingmiddelen van ondernemers. De huidige economische tegenwind zorgt in mijn optiek voor een snellere acceptatie van kortingsbonnen en -acties."
Buijs: "Kleine kortingen leveren winkeliers betrekkelijk veel extra omzet op. De omloopsnelheid van de artikelen wordt groter. Reisorganisaties, hotelboekers en internationale bedrijven als Dell en Pixmania behoren tot de groep bedrijven die dit middel als eerste op de Nederlandse markt brachten. Je ziet het nu dat het massaal wordt omarmd door anderen."
Online kortingsbonnen populair
Gepubliceerd op 12 mei 2009 om 00:00
Reacties 0