Online kortingsbonnen populair

Consumenten en webwinkeliers maken door de recessie op grote schaal gebruik van kortingscouponnen. Dat blijkt uit een artikel op  it-website Emerce.com.

Maurice Buijs van Actiepagina.nl signaleert een vervijfvoudiging van het aantal uitgegeven actiebonnen."Vorig jaar stonden er veertig tot vijftig kortingsaanbiedingen op mijn site, nu zijn dat er 250 tot driehonderd", aldus Buijs . "Het is een volgende stap onder de marketingmiddelen van ondernemers. De huidige economische tegenwind zorgt in mijn optiek voor een snellere acceptatie van kortingsbonnen en -acties."

Buijs: "Kleine kortingen leveren winkeliers betrekkelijk veel extra omzet op. De omloopsnelheid van de artikelen wordt groter. Reisorganisaties, hotelboekers en internationale bedrijven als Dell en Pixmania behoren tot de groep bedrijven die dit middel als eerste op de Nederlandse markt brachten. Je ziet het nu dat het massaal wordt omarmd door anderen."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!