C1000 ziet omzet diepvriesmaaltijden flink stijgen

De omzet van diepvriesmaaltijden steeg in 2004 bij C1000 met 16%. De voornaamste reden daarvoor is dat de supermarktketen extra ruimte maakte voor diepvriesmaaltijden. In volume werd er zelfs een groei van 24% gerealiseerd. Dat zegt inkoper Linda Bergstra. C1000 heeft in het moeilijke jaar 2004 goed gepresteerd. Volgens directievoorzitter Jan Brouwer zijn zowel de omzet als het marktaandeel van de 472 C1000`s in 2004 gegroeid. In het diepvriessegment boekten pizza`s een omzetgroei van 7% en een volumegroei van 9%. Met maaltijden bleef C1000 tot 2004 achter, maar door enkele producten extra op te nemen is die achterstand omgebogen. Volgens Bergstra legt C1000 de focus op koelverse maaltijden. `Daarin bieden we ruim 70 varianten. We streven ernaar dat diepvries en koelvries elkaar aanvullen.` Over de opstelling van A-merkfabrikanten is Bergstra zeer tevreden. `Ondanks de prijzenslag zijn we er in geslaagd in 2004 met de meeste fabrikanten in omzet te stijgen.` Bergstra vindt het wel jammer dat er in 2004 weinig echte innovaties zijn geweest. Een ander punt is volgens Bergstra dat het imago van diepvries bij de consument nog steeds voor verbetering vatbaar is.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!