Marks & Spencer wil grotere rol A-merk

De Britse warenhuisketen Marks & Spencer gaat een assortiment van tussen de vijftig en vierhonderd A-merkproducten landelijk uitrollen. Daarmee laat de retailer zijn strategie met voornamelijk private label-producten varen. Dat meldt het Britse Retail Week.

Marks & Spencer mikt daarbij op merken als Coca-Cola, Heinz, Kelloggs en Marmite. De verkoop van deze merken werd eerst getest bij 54 filialen. Het gaat om merkproducten in categorieën waar de retailer een mager marktaandeel heeft. Dat zijn onder meer frisdranken en dierenvoeding of categorieën waarin de winkelketen geen eigen merkproduct heeft. Er worden geen huismerken geschrapt of vervangen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!