Europese groei voor Tiffany's

De Amsterdamse vestiging van Amerikaans juwelier Tiffany & Co die op 1 december open ging, is de 27e Europese winkel. Het is tevens de eerste in Nederland. Ondanks de financiële crisis is het sieradenhuis bezig aan een flinke uitbreiding op de Europese markt.

In thuisland Amerika gaat het minder goed met het beursgenoteerde 'Tiffany's'. In het derde kwartaal, dat eindigde op 31 oktober van 2009 daalde de omzet met tien procent. Deze daling kwam bovenop een dubbelcijferige omzetdaling in het jaar ervoor. De Europese omzet steeg echter met zestien procent. Wanneer men alleen winkels die al minstens een jaar open zijn meerekent, steeg de omzet negen procent.

"In de VS zitten al ruim tachtig winkels, dat is een veel meer volwassen markt", aldus Melvyn Kirtley, directeur van Tiffany's in Europa. "Het is wel zo dat we daar langzaam tekenen van herstel zien. Maar de Europese markt is voor ons veel jonger. Hier kunnen we groeien. We willen uiteindelijk vestigingen in alle grote Europese steden."

In Europa groeit het sieradenhuis flink. In de afgelopen twee jaar opende Tiffany's acht winkels. Zelfs de recessie kon deze groei niet stoppen. "De expansie gaat niet onverantwoord snel. Ook toen het economisch nog goed ging, waren we zorgvuldig met het uitzoeken van nieuwe locaties", aldus Kirtley.

In het Amsterdamse filiaal is volgens Kirtley 'een goede afspiegeling van het Tiffany-assortiment terug te vinden'. Voorin staan de vitrines met dure diamanten waar Tiffany's bekend mee is geworden. Achterin de winkels liggen de meer betaalbare accessoires. Oorbellen, hangers en ringen vanaf om en nabij de honderd euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!