McDonald's gaat voor een etnische aanpak

Fastfoodketen McDonald's gaat menu’s lanceren uit de Afrikaanse, Latijns Amerikaanse en Aziatische keuken. Dat meldt Retail Actueel op zijn site. De keten profileert zich zo onmiddellijk bij de doelgroep en verrast tevens zijn andere klanten met nieuwe gerechten, zoals wraps.

Volgens Neil Golden, cmo van McDonald’s in de VS, wil het bedrijf de voorkeuren van minderheidsgroeperingen zo omvormen dat ze voor alle klanten van McDonald’s aantrekkelijk zijn. Met deze benadering wijkt de fastfoodketen af van de gebruikelijke marketingstrategie, die zich richt op de massamarkt en dan aanpassingen maakt voor minderheidsgroepen. “De etnische consument zet vaak de trend”, aldus Golden.

Het initiatief is een gevolg van de veranderende demografie in de VS. Blanken zijn hard op weg een minderheid te worden, naarmate de Latijns Amerikaanse, Aziatische en zwarte bevolkingsgroepen sneller groeien. De etnische aanpak blijkt te werken: in het eerste kwartaal van 2010 steeg de omzet van McDonald's in de VS met 1,5 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!