Free Record Shop zal geen nieuwe albums meer verkopen van Trijntje Oosterhuis. De actie van de zangeres waarbij deze maand 750 duizend exemplaren van haar nieuwe cd worden weggegeven bij het Algemeen Dagblad, schiet directeur Hans Breukhoven van de entertainmentwinkelketen duidelijk in het verkeerde keelgat: “Ze hoeft bij mij niet meer aan te komen.”
Breukhoven noemt de weggeefactie een ‘grote fout van Trijntjes platenmaatschappij en haar management’. “We worden gepasseerd. Ik kom op voor het brood van mijn mensen. Platenmaatschappij EMI, die voor mij staat voor Every Mistake Imaginable, en het management van Trijntje overzien de gevolgen van deze stap niet. Een grote fout. Een artiest moet fysiek zichtbaar zijn in winkels. In België probeerde de zangeres van K’s Choice, Sarah Bettens, het ook met zo’n actie met de krant De Morgen. Die plaat hoefden we ook niet meer. Haar carrière stelt sinds die deal niets meer voor.”
Oosterhuis wil niet ingaan op de woorden van Breukhoven. Vanuit de muziekbranche wordt juist enthousiast gereageerd op het initiatief. Volgens platenmaatschappij Sony volgen er meer gratis cd’s en andere entertainmentproducten bij kranten en tijdschriften.
Free Record Shop boycot Trijntje
Gepubliceerd op 7 januari 2011 om 00:00
Reacties 0