iDEAL groeit harder dan webwinkelmarkt

De online betaalmethode iDEAL mag terugkijken op een bijzonder goed jaar. Het aantal betalingen met iDEAL nam toe met bijna 52 procent, terwijl de markt voor online aankopen met tien procent groeide. Dat heeft eigenaar Currence vrijdag bekendgemaakt.

In 2010 werden ruim 68,8 miljoen betalingen met iDEAL gedaan tegen zo’n 45 miljoen in 2009. In totaal werd ruim 5,2 miljard euro afgerekend met de betaalmethode. Dat is een stijging van 53 procent vergeleken met een jaar eerder toen de omzet zo'n 3,4 miljard euro bedroeg. Het bedrag per transactie bleef met 75 euro zo goed als gelijk.
De weersomstandigheden in december waren in het voordeel van iDEAL. Door sneeuw en de gladheid verkozen consumenten webwinkelen vaker boven het bezoeken van de fysieke winkelstraat. Werd in 2009 in de feestmaand nog vijf miljoen keer via iDEAL betaald, afgelopen december was dat 7,5 miljoen keer.

In december sloot ook de bank Van Lanschot zich aan bij iDEAL. Dat brengt het totale aantal aangesloten banken op negen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!