‘AH kan Belgische retail opschudden’

De komst van Albert Heijn naar België kan flinke impact hebben op de Belgische supermarktbranche. Dat zei hoogleraar Gino van Ossel van de Belgische managementschool Vlerick donderdag.

De eerste winkel in Brasschaat, die in maart opent, zal weinig veranderen, aldus Van Ossel. “Maar op langere termijn kan dit wel het geval zijn.”

Er wordt gesproken over tweehonderd Belgische AH-vestigingen. “Geen enkele speler was actief op de Nederlandse en Belgische markt. Nu wordt dit voor het eerst doorbroken.”

De impact kan enorm zijn, ‘omdat het winkellandschap in Nederland volledig anders is’. Daarbij wijst de hoogleraar naar de prijzenoorlogen en de gevolgen daarvan voor de merkproducenten. “De komst van AH wordt met argusogen gevolgd.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!