Media Markt laat e-commerce links liggen

Elektronicaconcern Media Markt houdt zich ook in 2011 gedeisd op het gebied van e-commerce. Pas nadat zusterbedrijf Saturn eind 2011 zijn webwinkel in Duitsland heeft geopend, zal de top van moederconcern Metro Group zich bezig houden met de digitale, en daarmee internationale, strategie van Media Markt.

Dat schrijft de Financial Times Deutschland naar aanleiding van bronnen binnen Metro Group. Vorige week, bij de presentatie van de voorlopige jaarcijfers werd er al met geen woord gerept over de digitale plannen van het elektronicaconcern. Ook de resultaten van de online shops in Nederland en Oostenrijk kwamen niet aan bod. De Duitse nieuwssite Horizon.net ziet een patroon in de internetplannen van Metro Group: “Aan het begin van ieder jaar belooft Metro Group online vernieuwing, om vervolgens halverwege het jaar de boot af te houden.”

Media Markt werkt nu samen met adviseurs van McKinsey aan het formuleren van de online strategie. Vanwege het lokale prijsbeleid dat alle Media Markten voeren, blijkt het echter lastig om deze strategie daadwerkelijk op poten te zetten. Op internet valt moeilijk naar regio te diversifiëren met winkelprijzen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!