Webwinkel bol opent zijn virtuele deuren voor concurrenten. Consumenten kunnen vanaf vandaag ook voor elektronica-artikelen van andere retailers bij de online mediawinkel terecht.
Met 'bol.com plaza' stellen webwinkels hun aanbod via bol.com beschikbaar, waarna klanten deze vervolgens in de winkel van bol.com kunnen bestellen. De webwinkel verruimt daarmee op bijzondere wijze de keuze voor online shoppers in prijs en aanbod.
Momenteel zijn overeenkomsten gesloten met de elektronicaverkopers Megapool.nl, Informatique, Internetshop.nl en Bobshop. Zij bieden vanaf 1 februari hun artikelen aan via bol.com. Het elektronica-aanbod van partners is volledig geïntegreerd met het eigen aanbod van bol.com. In eerste instantie is bol.com plaza opengesteld voor de elektronicacategorieën foto- en videocamera’s, desktops, monitoren, notebooks en home entertainment. Het gaat om honderden artikelen.
“Door het openstellen van onze winkel voor andere retailers bieden we onze klanten nog meer keuze, voordeel en gemak”, stelt bol.com ceo Daniel Ropers. “Klanten krijgen nu inzicht in het aanbod van verschillende retailers in één winkel. Zo kunnen zij zelf bepalen onder welke voorwaarden zij het artikel willen aanschaffen.”
Partners zien een voordeel in een veel groter bereik voor hun producten. “Onze afzetmarkt wordt nu enerzijds vergroot en anderzijds laten we hiermee zien dat we niet bang zijn om ons met onze prijs, leveringskwaliteit en service te positioneren naast andere elektronica-aanbieders”, stelt Goossen Foppen van Scheer & Foppen waar het label Bobshop onder valt.
De partners maken gebruik van het platform dat bol.com voor de tweedehands winkel heeft opgezet. Dit systeem stelt hen in staat zelf artikelen toe te voegen en te verwijderen zodat hun aanbod altijd up-to-date is. Iedere partner heeft zijn eigen ruimte op bol.com waardoor het volledige aanbod eenvoudig inzichtelijk gemaakt wordt voor de rest van Nederland.
Concurrenten welkom bij bol.com
Gepubliceerd op 1 februari 2011 om 00:00
Reacties 0