TND Retail lanceert een nieuwe service genaamd RetailBuzz. De service brengt onder meer de aanwas van het aantal volgers op de verschillende media in beeld en laat zien welke activiteiten zij ontplooien. Bovenal wordt hiermee het effect van de social media in kaart gebracht.
Volgens TND Retail zijn grote retailers in Nederland nog terughoudend met de inzet van Social Media. Het zijn vooral de warenhuizen en moderetailers die het aandurven.
RetailBuzz heeft de ontwikkelingen van afgelopen week samengevat. Zo zou HEMA met haar nieuwe Facebook pagina V&D in één week hebben gepasseerd. De retailer heeft binnen twee weken al meer dan 4680 fans. Hiervoor werd via de eigen media wel stevig uitgepakt: de nieuwsbrief, folder en website stonden afgelopen week geheel in het teken van Facebook. Ook de Bijenkorf doet het goed op Facebook. Daar stagneert de aanwas van fans echter nadat het laatste kwartaal van 2010 een groei van 47 procent liet zien.
RetailBuzz volgt social media op de voet
Gepubliceerd op 10 februari 2011 om 00:00
Reacties 0