De Belgische ambities van Albert Heijn richten zich in eerste instantie op Vlaanderen. De keten wil in het Nederlandstalige gebied een plek in de top drie veroveren. De retailer gaat daarbij niet de concurrentie aan met een bepaalde branchegenoot.
Dat heeft Corné Mulder van Albert Heijn België gezegd in een interview met de Belgische website Retaildetail.be. AH kiest in België voor de lange termijn, stelt Mulder: “We vertrekken vanuit onze eigen visie, eigen sterkte en kernwaarden. Kortom Albert Heijn is Albert Heijn. In die hoedanigheid zijn we ervan overtuigd dat we iets kunnen bieden wat ons onderscheidt van de huidige spelers.”
De eerste Belgische vestiging van AH opent in maart in Brasschaat, ‘en dat is geen pilot store’. “We zijn vastbesloten en willen de klant een mooie formule aanbieden”, aldus Mulder. “De rest kan snel gaan, mits Nederland niet ver weg is qua logistiek. We hebben in Nederland twee landelijke distributiecentra, maar ook een aantal regionale distributiepunten. Vlaanderen zal hoofdzakelijk vanuit Tilburg bevoorraad worden. Wat natuurlijk een comfortabel gevoel geeft voor de expansie.”
AH mikt eerst op Vlaanderen
Gepubliceerd op 10 februari 2011 om 00:00
Reacties 0