Juwelier haalt steeds meer omzet uit online

De Amsterdamse juwelier Ace Jewelers verdient inmiddels tien procent van zijn omzet via de verkoop van artikelen via de webshop. Dat meldt Emerce. Oprichter en algemeen directeur Alon Ben Joseph wil met m-commerce en iPhone apps een nieuwe markt aanboren.

Ace Jewelers verkoopt sinds 2009 producten online omdat de winkel wilde uitbreiden zonder nieuwe fysieke vestigingen te openen. De sieradenbranche is volgens Ben Joseph geen markt voor pure players. “De aanpak is multichannel, via winkels en online.”

Klanten van Ace Jewelers hebben er totaal geen moeite mee om sieraden te bestellen zonder ze in handen te hebben gehad. “Op de site is het aanbod in 3D te bekijken en via filmpjes. Gemiddeld besteden klanten 1200 euro. Laatst hadden wij iemand in de winkel die van ons een afdruk van Q-code wilde zodat hij met onze augmented reality tool thuis virtueel ringen kon passen. Zijn printer deed het niet. We hadden hem die ringen zo in de winkel kunnen tonen, maar op dat idee was hij blijkbaar nog niet gekomen.”

Ace Jewelers wil de komende jaren zijn online omzet verdubbelen naar tien miljoen euro in 2014.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!