Klantgerichtheid is één van de pijlers van het succes van webwinkel voor kindermode kleertjes.com. Dat stellen oprichtster en creatief directeur Claudia Willemsen en e-commerce manager Peter Reddering in het nieuwe nummer van EtailTrends.
“Alles wat kleertjes.com doet en beslist is gericht op het maximaal dienen van de klant. Hoe kunnen we het onze klanten zo makkelijk en prettig mogelijk maken om te komen tot een aankoop”, legt Reddering uit.
Om het klanten naar de zin te maken wordt sinds kort een extra filterelement in de navigatie van de site aangeboden. Zo kunnen klanten bijvoorbeeld aangeven of zij meerlingen hebben, en of dat dan om jongens of meisjes gaat. “Die gegevens worden automatisch opgeslagen. Als je geen meerling hebt, maal je hier niet om, maar de klanten die wel een tweeling of drieling hebben vinden het reuze handig”, vertelt de e-commerce manager.
“Ook kunnen klanten middels de ‘snotaap-tool’ een profiel bijhouden van hun kind”, voegt founding mother Willemsen toe. “Hierin wordt opgeslagen wat ze hebben gekocht, in het verleden, maar ook tijdens een nieuwe bestelling. Hoe vaak komt het namelijk niet voor dat een moeder onze site bezoekt op zoek naar kleding voor haar zoon, maar dan toch wordt afgeleid door al die leuke, nieuwe outfits voor haar dochter. In de snotaap van hun zoon kunnen ze dan precies zien of ze wel alles hebben gekocht.”
Lees het hele interview in EtailTrends nummer twee, die deze week verscheen. Voor meer informatie over EtailTrends, mail naar sales@etailtrends.nl.
Kleertjes.com: ‘Klantfocus onze kracht’
Gepubliceerd op 4 mei 2011 om 00:00
Reacties 0