Boni mikt op hogere gemiddelde besteding
Gepubliceerd op 8 juni 2005 om 00:00
De regionale kruideniersketen Boni opent dit najaar in Ede een supermarkt met een omvang van 1.800 m2. Boni streeft naar omzetgroei bij de bestaande winkels. Om dat te bewerkstelligen komen er grotere supermarkten, een nieuw logo, andere signing en kleurstelling. Ook zijn de automatiserings- en logistieke systemen aangepast. Het distributiecentrum in Nijkerk wordt vergroot van 8.000 tot 16.000 m2.In de onlangs geopende winkel in Harderwijk is een aantal nieuwe elementen van de nieuwe formule te zien. Harderwijk wordt als testwinkel gebruikt. Het is de bedoeling dat de prijscommunicatie op de winkelvloer agressiever wordt, zo laat Bouke van der Wal weten. Van der Wal is sinds de verzelfstandiging van Boni in 2001 directeur van de regionale supermarktketen. Op de versafdeling worden lokale versproducten aan het assortiment toegevoegd. Momenteel is de verhouding vers-kw 45-55. Het is de bedoeling dat dit fifty-fifty wordt. De omzet van Boni is over 2004 uitgekomen op 160 miljoen euro, iets boven de markt. Dit jaar is matig gestart, maar het herstel is inmiddels ingezet. Het is de bedoeling alle 32 filialen binnen een jaar om te bouwen tot de nieuwe formule.
Reacties 0