Webwarenhuis Wehkamp.nl heeft wat betreft de online verkoop van modeproducten de touwtjes stevig in handen. Uit cijfers van GfK Panelservices blijkt dat Wehkamp met 61,3 procent het hoogste bereikcijfer realiseert onder vrouwelijke shoppers. Daarmee laat het webwarenhuis Neckermann (45 procent) en H&M (29,6 procent) ver achter zich.
“Online is momenteel ook de motor achter de stagnerende fashionmarkt”, meldt Gino Thuij van GfK. De top-5 online aanbieders nemen volgens hem 51 procent van de fashionaankopen online voor hun rekening. "Het is het oriëntatiemiddel bij uitstek voor zowel de offline als online shoppers. We zien dat de webshopper zelfs vijftien procent meer geld uitgeven dan zij die een aankoop doen in een fysieke winkel.”
Modemerken en -winkels die nog niet online zijn moeten dat volgens Thuij zo snel mogelijk doen. “De totale offline markt op fashiongebied wordt kleiner, terwijl we in het eerste kwartaal van dit jaar een plus zien van 26 procent voor het online kanaal vergeleken met 2008. De sterkste groei zit hierbij in de herenmode en schoenen.”
Wehkamp.nl grootste motor online mode-omzet
Gepubliceerd op 23 juni 2011 om 00:00
Reacties 0