Aldi heeft haar omzet in België in 2010 met een half procent zien dalen. Het is de eerste keer dat de keten bij onze zuiderburen te maken heeft met een omzetdaling. Dat meldt onderzoeksbureau Marketing Maps.
Het gezamelijke omzetaandeel van de discounters Aldi en Lidl bleef in België stabiel op 16,8 procent, een stijging van 0,1 procent ten opzichte van 2009. Aldi lanceerde in 2010 elf nieuwe Belgische winkels.
De Colruyt-groep (Colruyt, Okay, Spar en Alvo), had te maken met gunstigere cijfers. Het supermarktbedrijf zag haar marktaandeel met 1,3 procent stijgen tot 26,7 procent. Delhaize stootte Carrefour in 2010 van de tweede plaats. Het marktaandeel van Carrefour zakte namelijk van 23,6 procent naar 21,9 procent.
Dalende omzet voor Aldi België
Gepubliceerd op 4 juli 2011 om 00:00
Reacties 0