Ahold wacht op de ‘juiste’ overname

Topman Dick Boer wil de komende jaren flink groeien met het momenteel dertien formules tellende concern Ahold. “We hebben drie criteria voor overnames”, meldt Boer in NRC Weekend. “Ze moeten gemakkelijk te integreren zijn, ze moeten passen in onze ambitie om in al onze markten de nummer 1 of 2 te zijn of te worden, en ze moeten betaalbaar zijn.” Als een van deze drie factoren ontbreekt, houdt het voor Ahold op, meldt Boer. “Het zou verkeerd zijn om bedrijven te gaan kopen omdat we het geld op de bank hebben staan.”

De onlangs uit de etalage gehaalde warenhuisketen HEMA, waarop Ahold naar verluidt aasde, voldeed klaarblijkelijk niet aan de drie bovengenoemde criteria. Boer: "Ik zal nooit zeggen met wie we in gesprek zijn, maar volgens mij was Lion zelf duidelijk genoeg: als je te duur bent, koopt niemand je.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!