Nederlandse consumenten zijn de vaderlandse retail meer gaan waarderen. Het gemiddelde rapportcijfer voor de gehele Nederlandse detailhandel steeg van een 7,20 naar 7,34. Dit blijkt onder andere uit het publieksonderzoek, dat Q&A Research & Consultancy heeft uitgevoerd, in opdracht van de Stichting Retail Jaarprijs.
Consumenten beoordeelden winkelformules voor de jaarlijkse ING Retail Jaarprijs Publieksprijs Beste Winkelketen (klik hier voor genomineerden). Er werd op negen aspecten gelet. De klantvriendelijkheid van het personeel (7,47) en het assortiment (7,46) werden het hoogst beoordeeld. De aspecten vernieuwing (7,18) en prijsniveau (7,21) kregen gemiddelde de laagste waardering.
In totaal zijn meer dan 750 duizend beoordelingen verzameld over 266 winkelketens, verdeeld in 26 categorieën. Dit zijn ruim 28 procent meer beoordelingen ten opzichte van vorig jaar. De categorieën supermarkten en bouwmarkten zijn het meest populair: zij kregen afzonderlijk meer dan 100 duizend beoordelingen. KARWEI is met ruim 35 duizend beoordelingen de meest beoordeelde formule.
Lees ook: ING Retail Jaarprijs: genomineerden categorieën
Waardering voor Nederlandse retail stijgt
Gepubliceerd op 6 september 2011 om 00:00
Reacties 0