Waardering voor Nederlandse retail stijgt

Nederlandse consumenten zijn de vaderlandse retail meer gaan waarderen. Het gemiddelde rapportcijfer voor de gehele Nederlandse detailhandel steeg van een 7,20 naar 7,34. Dit blijkt onder andere uit het publieksonderzoek, dat Q&A Research & Consultancy heeft uitgevoerd, in opdracht van de Stichting Retail Jaarprijs.

Consumenten beoordeelden winkelformules voor de jaarlijkse ING Retail Jaarprijs Publieksprijs Beste Winkelketen (klik hier voor genomineerden). Er werd op negen aspecten gelet. De klantvriendelijkheid van het personeel (7,47) en het assortiment (7,46) werden het hoogst beoordeeld. De aspecten vernieuwing (7,18) en prijsniveau (7,21) kregen gemiddelde de laagste waardering.

In totaal zijn meer dan 750 duizend beoordelingen verzameld over 266 winkelketens, verdeeld in 26 categorieën. Dit zijn ruim 28 procent meer beoordelingen ten opzichte van vorig jaar. De categorieën supermarkten en bouwmarkten zijn het meest populair: zij kregen afzonderlijk meer dan 100 duizend beoordelingen. KARWEI is met ruim 35 duizend beoordelingen de meest beoordeelde formule.

Lees ook: ING Retail Jaarprijs: genomineerden categorieën

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!