Lowe's zet in op klantenbinding

Bouwmarkt Lowe’s wil meer zijn dan alleen een bouwmarkt. De retailer lanceert MyLowe’s, een online service waarmee de aankopen van consumenten digitaal worden opgeslagen en waar zij hun kamers digitaal kunnen inrichten.

Volgens Lowe’s hoeven consumenten daardoor niet meer te zoeken naar de kleurcode van de verf die zij een jaar geleden hebben gekocht. Het artikel is namelijk op internet opgeslagen, zodat consumenten meteen weten naar welke kleurcode zij moeten zoeken. Lowe’s, dat een marktaandeel heeft van 32 procent, probeert hiermee marktaandeel weg te snoepen van zijn grootste concurrent Home Depot (veertig procent marktaandeel). “Er is een grote groep mensen die loyaal zijn aan Home Depot, en een grote groep die altijd naar Lowe’s gaat”, aldus Tom Lamb, vice president marketing bij Lowe’s. “De mensen die daartussen zitten, hopen we met MyLowe’s aan te trekken.”

MyLowe’s moet de dalende verkopen van de retailer omhoog krikken. De keten boekte in het tweede kwartaal een winst van 830 miljoen dollar, een daling van een procent ten opzichte van 2010. De keten kondigde deze week aan de deuren van twintig slecht presterende vestigingen te sluiten, en gaat uiteindelijk minder dan de helft van de geplande winkelopeningen doorzetten. .

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!