‘Prijsverlagingen AH fractie van -verhogingen’

Albert Heijn voert vaker prijsverlagingen door dan dat de supermarktketen de prijzen van producten verhoogt. De verlagingen bleken het afgelopen anderhalf jaar echter vaak zo’n vijf cent, terwijl de verhogingen al snel op 25 cent uitkwamen. Die ontdekking deed de Utrechtse student Thijs van der Tuin, die een hiervoor een computerprogramma ontwikkelde.

Van der Tuin besloot de prijsschommelingen te gaan volgen na een prijsactie van de Nederlandse marktleider. Albert Heijn communiceerde breeduit over het scherpe prijsbeleid en dat vertrouwde de student niet helemaal. Hij lanceerde samen met een vriend de site Inprijsverhoogd.nl.

AH verhoogde in anderhalf jaar vijfduizend artikelen in prijs. Daar staan vijftienduizend prijsverlagingen tegenover. Per saldo kwamen de prijzen echter hoger uit. Albert Heijn bestrijdt de uitkomsten niet,’maar het is jammer dat het onderzoek alleen ons aangaat’, aldus een woordvoerder van de supermarktformule. “Wij zijn niet de enige die duurder zijn geworden.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!