Ahold maakt werk van internetverkoop

Ahold gaat zich de komende vijf jaar nadrukkelijk focussen op de verkoop via het internet. Het supermarktconcern maakt vandaag zijn online ambities bekend, tijdens de Capital Markets Day voor beleggers en analisten. Dat meldt het Financieele Dagblad (FD).

Binnen het winkelbedrijf wordt al gesproken over de grootste aanpassing sinds de introductie van de zelfbedieningssupermarkt, aldus het FD. Ahold-bestuurder James McCann, die van het Britse Tesco komt, presenteert vandaag een plan waarmee hij de online strategie uitlegt.

Tot op heden komen de online ambities van Ahold maar niet van de grond. Met Ahold.nl en in de Verenigde Staten met Peapod.com probeert het winkelconcern een marktaandeel van betekenis op te bouwen. Maar door de hoge leveringskosten moet het concern bezorgkosten aan de klant rekenen.

Ahold komt vandaag ook met een financiële doelstelling voor de uitbreiding van de onderdelen waarin het sterk is. Het supermarktconcern zou in de VS onder meer gaan inzetten op het margerijke huismerk, net zoals bij Albert Heijn.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!