Eén op de drie Nederlanders met een Facebook- of Twitteraccount is via zijn sociale pagina gelinked met merken. Zo volgen Twitteraars gemiddeld 2,9 merken, terwijl Facebookgebruikers gemiddeld 2,2 merken ‘liken’. Dat blijkt uit vervolgonderzoek van Intomart GfK op Trends in Digitale Media. Vooral jongeren in de leeftijd van 13-34 jaar delen vaak een merk via sociale netwerksites. Daarnaast zijn hoogopgeleiden eerder geneigd om met merken te linken via sociale media.
Volgens onderzoek van Social Lab loont het daarnaast als merken gebruik maken van Facebook Connect. Door middel van Facebook Connect kunnen bezoekers met hun facebookaccount inloggen op een e-commerce site. Zij hoeven dus geen aparte inlognaam aan te maken.
De kans dat consumenten content van deze site via Facebook deelt, is negen keer hoger dan wanneer er men niet via Facebook in kan loggen. Bovendien kunnen retailers op deze manier snel aan informatie over de consument komen. Wanneer een shopper op een e-commerce site gebruik maakt van Facebook Connect, krijgt de desbetreffende retailer automatisch toegang tot informatie die de gebruiker op Facebook heeft gedeeld.
'Facebookgebruiker deelt graag merken'
Gepubliceerd op 14 februari 2012 om 00:00
Reacties 0