QINQO Europe komt met een gift card om de kloof tussen online en offline entertainment te verkleinen. Bij de Plantage Oranjerie te Apeldoorn, onderdeel van Retail Development Company (RDC), kunnen consumenten terecht in de fysieke App Store, waarin online entertainment als muziek films, games en ebooks in de vorm van prepaidkaarten verkocht wordt.
De QINQO gift cards worden verkocht in winkels of via zelfservice automaten en bevatten een code die toegang geeft tot online content. De oprichter van QINQO, Jurrie Hobers, is ervan overtuigd dat zijn oplossing een brug slaat tussen de ‘echte’ wereld en die op internet. "Consumenten willen nog steeds iets in handen hebben", aldus Hobers.
Het concept wordt nog deze maand in negen andere RDC winkels gelanceerd. “Op het gebied van entertainment komt groei de komende jaren voornamelijk uit digitale ontwikkelingen”, verklaart Marc Pontier, Retail Manager RDC, de keuze voor de giftcards. “Gift cards staan aan de vooravond van een flinke groei en zijn inmiddels niet meer weg te denken uit het retail landschap.”
Giftcard 'bindt' online en offline entertainment
Gepubliceerd op 10 april 2012 om 00:00
Reacties 0