Vrumona helpt ondernemers prijserosie te compenseren

Het segment frisdranken binnen de supermarkten kampt met een imagoprobleem. Er zou sprake zijn van prijserosie als gevolg van de prijzenoorlog tussen de supermarkten en de marges zouden inmiddels tegen het nulpunt aan zitten. Vooral bij de bulksmaken, zoals cola, is er sprake van `minmarges`, en dat heeft een negatieve weerslag op het totale segment. Frisdrankenaanbieder Vrumona meent echter dat het wel meevalt met de prijserosie en dat er genoeg margerijke producten zijn om die erosie te compenseren. Het bedrijf helpt ondernemers middels een goed getrainde buitendienst bij het invullen van het schap, het introductiebeleid en promotie. Daarvoor heeft Vrumona het trade marketingtool Friswijzer geintroduceerd. De buitendienst, die bestaat uit 20 vertegenwoordigers en 10 merchandisers, geeft ondernemers advies over bijvoorbeeld het `bijplaatsen` in winkels van margerijke kleinverpakkingen bij minmarges. Margerijke producten van Vrumona zijn bijvoorbeeld Crystal Clear, Royal Club en nieuwe producten als Sourcy Sprankelsap en Royal Club Specials. Deze producten hebben nog geen duidelijke prijsreferentie en hoeven dus niet meegenomen te worden in het prijsgeweld.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!