Jumbo aantrekkelijk door innovatiedrang

Jumbo staat er goed op bij Nederlandse werknemers, zakenpartners en investeerders. Het supermarktbedrijf heeft een grote aantrekkingskracht omdat het innovatief is en risico’s durft te nemen, ook in tijden van crisis. Dat concludeert het jaarlijkse Incompany 500-onderzoek.

Het onderzoek meet de aantrekkingskracht en reputatie van organisaties. De bedrijven Jumbo, Apple, Google, IBM, Ziggo, UPC en Siemens wisten hun aanlokkelijkheid voor werknemers, klanten, leveranciers en investeerders de afgelopen twee jaar te verdubbelen.

Traditionele multinationals, die sinds de wereldwijde economische crisis vooral gefocust zijn op kostenreductie en reorganisaties verliezen structureel aan terrein. Overheden en klassieke concerns als KPN, Phillips en TNT kunnen de stakeholders steeds minder bekoren. Zij worden links en recht ingehaald door jonge bedrijven die de concurrentie aanvallen met vernieuwingsdrang .

Shell en Unilever worden nog steeds gewaardeerd. Shell is dan ook de nieuwe nummer één in de top 500. De afgelopen drie jaar was dit nog Rabobank. De bank is nu op de tweede plaats in de top 500 beland. Shell heeft zijn eerste plaats vooral te danken aan zijn investeringen in technologische vernieuwingen. Unilever wordt vooral gewaardeerd omdat zij zich bezig houden met duurzaam ondernemen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!