Internationale nominaties loyaliteitsprogramma's Bijenkorf en AH

Bijenkorf en Albert Heijn zijn genomineerd voor The Loyalty Awards in Engeland. De awards worden op 12 juni  voor het eerst uitgereikt in Londen.

Bijenkorf en Albert Heijn zijn de enige Nederlandse retailers die in aanmerking komen voor een loyalty prijs. Bijenkorf telt drie nominaties in de categorieën Best Loyalty Programme of the Year, Best Card Based Loyalty Programme en Best Use of Customer Analytics / Data a in Loyalty Programme. Albert Heijn werd maar liefst vier keer genomineerd, ook voor de categorie Best Loyalty Programme of the Year. Daarnaast werd de supermarktketen genomineerd voor Best Customer Service in a Loyalty Programme, Best Loyalty Industry Innovation en Best Use of Technology in a Loyalty Programme.

Bijenkorf dankt zijn nominaties aan de Bijenkorf Card. De creditcard is gebaseerd op het systeem dat MasterCard ook handteert, alleen spaart de consument met de Bijenkorf Card punten bij elke betaling die hij met de kaart doet. Albert Heijn ontving vier nominaties vanwege zijn Appie. De supermarktketen valt in de smaak met zijn applicatie ondere andere vanwege de online boodschappenlijstjes, dit verbetert volgens Loyalty Magazine de winkelbeleving.

Vooral in de categorieën Best New Loyalty Programme en Best Loyalty Industry Innovation meldden veel bedrijven zich aan. Meer dan vijftig merken zijn nu genomineerd voor een award. “De kwaliteit is erg hoog”, vertelt Sally Janssen, coo van Loyalty Awards. “De jury gaat het nog lastig krijgen met het kiezen van de winnaars later deze maand”, meent zij.

De Loyalty Awards zullen op 12 juni uitgereikt worden in het Grosvenor House in Londen. De awards zijn een initiatief van het Engelse Loyalty Magazine in samenwerking met de oprichters van The Card & Payments Awards. Retailers uit heel Europa en het Midden-Oosten konden zich aanmelden voor een nominatie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!