Diesel zet steviger in op retail

Kledingmerk Diesel gaat de komende jaren flink uitbreiden met monobrandstores en shop-in-shops. Het jeansmerk opent in augustus een nieuwe Diesel-winkel aan de Spuistraat in Den Haag. Tevens opent het merk deze zomer vernieuwde shop-in-shops in de Bijenkorf.

Diesel is begonnen aan een vijfjarenplan en retail speelt daarin een grote rol, geeft Diesel Benelux-directeur Joanna Onland aan. Het merk gaat zicht richten op de belangrijkste steden in de Benelux. Den Haag staat als eerste op de planning.

Naast shop-in-shops in de Bijenkorf opent Diesel ook vernieuwde shop-in-shops in de Belgische warenhuisketen Inno. Het merk wil hierbij alles in eigen beheer houden, van personeel en inkoop tot de kassasystemen. Dit is een nieuwe manier van werken ten opzichte van de ‘oude’ shop-in-shops van Diesel. “Hierdoor kunnen we een hoge service waarborgen en een echte Diesel merkbeleving neerzetten”, licht Onland toe.

De samenwerking met het Belgische Inno startte in 2010 als test in Brussel. Deze wordt nu, na een succesvolle start, uitgebreid naar meerder filialen, onder meer in Luik, Brugge en Leuven.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!