Wehkamp.nl roept meer merkassociaties op dan bol.com. Dat blijkt uit de Merkenmeter van marketingadviesbureau Fairchild.
Het logo van Wehkamp.nl riep zowel meer positieve als negatieve emoties op dan dat van bol.com. De respondenten bestempelen Wehkamp.nl als verassend, eigenzinnig, actueel en betrokken. Fairchild stelt dat Wehkamp.nl gezien kan worden als een sterker merk dan bol.com.
Een aantal respondenten associeert Wehkamp.nl met de termen leuk, hip en innovatief. Toch kan het voormalige postorderbedrijf zijn stoffige imago maar moeilijk van zich afschudden. Zo vindt 44 procent van de respondenten het merk Wehkamp.nl maar degelijk.
Bol.com roept volgens Fairchild voornamelijk neutrale associaties op. Anders dan bij Wehkamp.nl associëren veel respondenten bol.com wel direct met een productgroep. 26,5 procent denkt direct aan boeken bij het zien van het bol.com-logo.
‘Wehkamp.nl sterker merk dan bol.com’
Gepubliceerd op 13 augustus 2012 om 00:00
Reacties 0