Nieuwe investeerders voor Zalando

Zalando heeft twee nieuwe investeerders aangetrokken. J.P. Morgan Asset Management en Quadrant Capital Adivisors pompen geld in de Duitse online fashion retailer voor een versnelde groei.

“Het jaar 2012 is tot nu toe een zeer succesvol jaar voor ons geweest”, vertelt Rubin Ritter, managing director bij Zalando. “Samen met onze investeerders willen we deze lijn doorzetten. Hierbij zullen we de nadruk leggen op zowel de verdere groei als het bouwen van een sterk merk.”

In 2011 draaide Zalando een netto-omzet van 510 miljoen euro. Het internetbedrijf is momenteel bezig met de bouw van een geavanceerd logistiek centrum in Erfurt om zo de Europese infrastructuur te versterken. De webwinkel is momenteel actief in twaalf Europese landen en zal zijn bereik binnenkort uitbreiden met Polen en Noorwegen.

Volgens Robert Cuisin, managing director bij investeerder JP Morgan Asset Management heeft Zalando zich in korte tijd weten te ontwikkelen tot een toonaangevende online fashion retailer in Europa. “Zalando’s snelgroeiende en trouwe klantenbestand is net zo indrukwekkend als het omvangrijke aanbod van producten”, zegt Cousin. “Zalando’s kerncompetenties, bestaande uit excellente logistieke processen en de toewijding aan een sterke klantenservice, geven het bedrijf de mogelijkheid om haar nu al leidende marktpositie nog verder uit te breiden.”

Ook Quadrant Capital Advisors ziet in Zalando een sterke speler. “Met innovatie, uitstekende operationele leiding en het streven naar hoge klanttevredenheid, heeft Zalando in een opmerkelijk korte tijdsperiode een sterk merk weten op te bouwen”, stelt chief investment officer Christofer Evison. De twee nieuwe investeerders sluiten zich aan bij de bestaande groep investeerders: Rocket Internet, Holtzbrinck Ventures, Tengelmann Ventures, Investment AB Kinnevik en DST Global.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!