Intres biedt leden ondersteuning bij visual merchandising

Aangezien klanten steeds vaker hun keuze maken op de winkelvloer, is de winkelinrichting zeer belangrijk. Intres-leden kunnen voor ondersteuning bij visual mechandising terecht bij de afdeling Winkel Support Center. Intres biedt een uitgebreid pakket aan diensten met behulp waarvan de klant verleid kan worden tot het doen van een aankoop.Suzanne Oosterom is werkzaam op het Winkel Support Center. `Bewezen is dat 75% van alle aankoopbeslissingen pas in de winkel wordt genomen. De winkel moet er dus aantrekkelijk uit zien. Het draait tegenwoordig niet meer alleen om het product dat ze verkopen, maar ook om de beleving en de emotie die het bij de klant oproept.` Visual merchandising is volgens haar het middel dat je moet inzetten. De medewerkers van het Winkel Support Center lopen met de ondernemer stap voor stap de hele winkel door om in overleg te komen tot een betere presentatie, etalering en decoratie. `Allereerst moet de etalage natuurlijk prikkelen. Je moet er als winkel uitspringen. Verder is het belangrijk dat er goed licht in de winkel aanwezig is. Klanten moeten bij de entree niet gelijk tegen obstakels aanlopen. De looproute moet duidelijk en rechts georienteerd zijn.` Over de decoratie zegt ze `less is more`.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!