'Felste supermarktoorlog ooit voor Kerst'

Supermarkten maken zich op voor de grootste kerstoorlog ooit, en dat is goed nieuws voor de consument. Dat zegt retail- en merkendeskundige Paul Moers in het Algemeen Dagblad. Volgens hem is het nooit eerder voorgekomen dat de supers elkaar zo fel beconcurreren op kerstproducten.

De consument ging in voorgaande jaren standaard naar Albert Heijn voor luxe kerstproducten, maar Moers constateert dat nu alle supers zich op de kerstproducten storten. “Je kunt de kerstmaaltijd nu net zo goed samenstellen bij de Lidl als bij de Albert Heijn. En C1000 zet binnenkort ook de tegenaanval in met een prachtige kerstcommercial.”

De groeiende concurrentiestrijd onder supers rond Kerst komt volgens de retailkenner doordat de totale supermarktomzet dit jaar slechts één procent is gestegen. “Gecorrigeerd voor inflatie is de omzet dus gedaald. Ook dat is voor het eerst in de geschiedenis”, aldus Moers. “Supermarkten zien dat als ze nu niet toeslaan, het een waardeloos jaar wordt.”

Moers merkt dat de supermarkten elkaar sowieso meer beconcurreren door met aanbiedingen te komen. “Ze kunnen alleen nog groeien door mensen weg te halen bij elkaar. De supermarktwereld is in paniek.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!