Retailers bieden hun producten steeds vaker aan via zogenaamde virtuele winkels. Wereldwijd openden dit jaar meer dan driehonderd van zulke shops, waarvan tien in Nederland, becijferde Shop2Mobi. Voor 2013 zijn er al tweeduizend winkels aangekondigd.
Consumenten kunnen via de virtuele shops artikelen bestellen door het scannen van een QR-code met een smartphone. Deze codes zijn bijvoorbeeld te vinden in abri's in bushokjes en trein- of metrostations.
In Nederland hebben onder meer Bart Smit, Mattel, bol.com, Bruna en Douglas het afgelopen jaar een virtuele winkel geopend. Wereldwijd zijn Walmart, eBay, PayPal, Tesco en Best-Buy de bekendste voorbeelden.
"Klanten zijn gewend om snel en goed geholpen te worden, offline en online”, verklaart medeoprichter Roman Markovski van Shop2Mobi het succes van de virtuele winkels. “Bedrijven kunnen nu hun online winkel direct naar de klant brengen, of ze nu in een bushokje zijn, op de trein wachten of thuis door reclame bladeren.”
Shop2Mobi is een startup die retailers helpt bij het opzetten van de QR-codewinkels.
Virtuele winkel duikt steeds vaker op
Gepubliceerd op 18 december 2012 om 00:00
Reacties 0