Tesco's food first-strategie

Tesco probeert de aantrekkingskracht van zijn hypermarkten te vergroten door onderdak te bieden aan nieuwe foodformules. Onder het motto 'food first' biedt de keten in de zogenaamde 'next-gen hyperstore' in Watford onder meer ruimte aan koffieketen Harris + Hoole, bakkerij Euphorium en familierestaurant Giraffe. Dat staat in het oktobernummer van RetailTrends, dat afgelopen week is verschenen.

In de koffie- en bakkerijketen heeft Tesco een belang van 49 procent, Giraffe is volledig in handen van de grootste Britse retailer. De versterkte aandacht voor food is een reactie op het succes van concurrenten als Morrissons, Waitrose, M&S en Sainsbury's, die hun versafdelingen centraal hebben gezet in de winkels. Tesco richtte zich de afgelopen jaren juist op de verbreding van het assortiment, om meer te verkopen aan bestaande klanten.

Behalve foodformules beschikt Tesco na de herverkaveling in Watford ook over een communitycenter voor onder meer yoga- en kooklessen, een apotheek, opticien, beautysalon en modeafdeling. Daarmee wil Tesco de consument verleiden weer een relatief grote afstand af te leggen om inkopen te doen, ondanks de aanwezigheid van het internet en lokale gemakswinkels.

Lees in RetailTrends 10 meer over de nieuw ontwikkelde formule van Tesco. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op jaarlijks elf RetailTrends en zes EtailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!