Gebruikers van de marktplaatsen Alibaba en Taobao kunnen voortaan met Weibo Payment afrekenen in de app van de Chinese variant op Twitter. Alibaba heeft daarvoor een overeenkomst gesloten met het sociale medium Weibo.
Weibo-gebruikers vinden sinds vorige zomer advertenties van Taobao in hun tijdlijn. Daarin staan onder meer de prijs, de populariteitsscore van het artikel en een optie om het product te delen met andere consumenten. Met Weibo Payment kunnen Chinezen met een Taobao-account de producten binnen de mobiele Weibo-app afrekenen. Eerder werden zij nog via de advertentie naar de consumentenmarktplaats geleid. Gebruikers van Alibaba die hun Weibi-account koppelen aan hun Alipay-account kunnen ook binnen de app blijven om een product te betalen.
Het sociale medium Weibo heeft ongeveer een half miljard geregistreerde gebruikers. Dagelijks worden circa honderd miljoen korte berichten geplaatst. China staat bovenaan in de A.T. Kearney Global Retail E-Commerce Index, een top dertig van landen met de grootste online potentie. De Chinese e-commercemarkt groeit de komende vijf jaar van 64 miljard dollar naar 271 miljard dollar, voorzien de onderzoekers.
Eerder:
Chinese webwinkelmarkt meeste groeipotentie
Alibaba sluit betaalovereenkomst met Weibo
Gepubliceerd op 8 januari 2014 om 00:00
Reacties 0