Hoewel het tankstation een offline klantenervaring is, verandert de digitalisering de markt en de klantenrelatie. Het combineren van extreme klantgerichtheid, nieuwe technologische toepassingen en het vertellen van een inspirerend verhaal, is het pad naar succes. Dat stelt marketingexpert Steven Van Belleghem van B-Conversational, die op de Benelux Benzinedag ingaat op de toekomst van tankstations.
Verder licht general manager Jan Smilde van Red Bull Nederland zijn visie toe op de veranderingen in het petrolkanaal en op de manier waarop het frisdrankmerk daar succesvol op in weet te spelen. De strategie uit zich op verschillende vlakken: productinnovatie door toevoeging van vier nieuwe SKU’s, omgaan met de veranderende marktomstandigheden middels een EDLP-strategie en een nieuw initiatief dat de bezoekfrequentie in de tankstationbranche beïnvloedt.
De Benelux Benzinedag wordt op 6 februari gehouden in CineMec in Ede. Andere sprekers zijn onder meer coo Brian Donaldson van The Maxol Group en eigenaar David Charman van de award winnende Parkfoot Garage, een BP tankservice station en SPAR convenience retailer.
Reacties 0