AH en PLUS-ondernemer zetten loktieners in

Een Albert Heijn-franchiser uit Wijhe en een PLUS-ondernemer uit Olst werken samen met de gemeente Olst-Wijhe om de verkoop van alcohol aan jongeren onder de achttien tegen te gaan. Dat schrijft RTV Oost.

In het samenwerkingsproject volgen de medewerkers van beide supermarkten een cursus rondom de verkoop van alcohol. Vervolgens worden zij getest door een groep speciaal geselecteerde jongeren die in totaal zes keer proberen alcohol te kopen. Het is de bedoeling dat de caissières deze mystery shoppers om hun legitimatiebewijs vragen.

De gemeente wil naast de samenwerking met de supermarkten ook met de horeca, sportverenigingen, evenementenorganisaties en winkels afspraken maken. Op deze manier hoopt de gemeente duidelijkheid te scheppen over de leeftijdgrens.

Eerder: Spar test caissières met mysterie shoppers

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!