SPAR zet vol in op dienstverlening

SPAR zoekt samenwerking met andere partners om klanten verschillende diensten in zijn supermarkt aan te bieden. Zo heeft de supermarktketen een schoenreparatieservice gelanceerd, terwijl klanten binnenkort ook hun fiets bij de winkels van SPAR en Attent kan laten repareren. Dat laat senior category manager Martijn van der Hoeven weten aan RetailNews.

Voor de schoenreparatieservice werkt SPAR samen met 12Shoe. De consument kan zijn schoenen bij de servicebalie van een van de supermarkten inleveren, waarna ze een week later gerepareerd en gepoetst weer op te halen zijn. 12Shoe neemt de reparatie voor zijn rekening, terwijl SPAR een percentage over de omzet krijgt.

Voor de fietsreparatieservice gaat de winkelketen een soortgelijk samenwerkingsverband aan met mobiele fietsenmaker FietsNED. “Zij zijn dankzij de inzet van busjes altijd in de buurt van een van onze supermarkten”, zegt Van de Hoeven. “Nu fietsenmakers steeds vaker uit dorpen verdwijnen, willen wij de rol van hen overnemen.”

SPAR heeft verder plannen om te starten met kledingreparatie, een ticketservice en burgerzaken zoals het afhalen van een paspoort. Op dit moment biedt de supermarktketen al onder meer een stomerijservice, fotoservice en een bezorgservice voor online boodschappen. Binnenkort komt daar ook een maaltijdservice bij, laat Van der Hoeven weten. “Mensen krijgen het steeds drukker. Door verschillende services onder een dak aan te bieden maken wij het onze klanten makkelijker.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!