Voradius zet in op webrooming

Voradius heeft een plug-in voor Google Chrome gelanceerd waarmee online shoppers kunnen webroomen. Consumenten kunnen daarmee zien of een product dat zij online zoeken ook in een fysieke winkel in de buurt verkrijgbaar is, en tegen welke prijs. Daarnaast kan de shopper het artikel direct reserveren of kopen.

De tool moet een antwoord bieden op het fenomeen showrooming, waarbij consumenten in een stenen winkel via hun smartphone producten en prijzen vergelijken en een artikel uiteindelijk bij een online concurrent aanschaffen. “Zoek je bijvoorbeeld op bol.com naar een babyfoon, dan toont de extensie dat dit artikel ook om de hoek bij de BCC, Kijkshop en Media Markt te koop is”, zegt medeoprichter Martijn Jansen.

De tool is alleen bedoeld voor webwinkels van pure players, zegt Jansen tegen Emerce. Vooralsnog is de plug-in alleen gekoppeld aan bol.com. “Binnen enkele weken komen daar nog een paar grote winkels bij. Bovendien werken we aan een whitelabel versie voor andere partijen die hem willen uitgeven.”

De zoekmachine werkt verder aan de doorontwikkeling van zijn mobiele app. Die moet als personal shopping assistent gaan fungeren. Voradius sloot hiervoor eind 2013 een financiering af met Javest Investment Fund en twee private investeerders. Een ander deel van die kapitaalinjectie wordt gebruikt voor een uitgebreidere koppeling van de voorraad- en kassasystemen binnen het platform.

Eerder:
Groeigeld voor Voradius
Voradius uitgerold naar heel Nederland

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!