Lululemon weert doorverkopende klant

Lululemon blokkeert klanten van zijn webshop die items verkopen via eBay. De winkelketen bevestigt tegenover Business Insider klanten te weren wanneer zij nieuwe producten meerdere keren tegen een verhoogde prijs aanbieden.

Op de eigen website laat Lululemon weten doorverkoop van nieuwe producten niet te ondersteunen, vooral niet wanneer dit tegen een hogere prijs is. Dat standpunt is naar eigen zeggen gebaseerd op klachten van klanten dat producten die snel uitverkocht raken en vervolgens tegen een hogere prijs doorverkocht worden.

Via onder meer Facebook kwamen klachten binnen van klanten die geen bestellingen meer konden plaatsen in de webwinkel van Lululemon. Dat beleid frustreert hen onder meer vanwege het strenge retourbeleid van de yogaformule, waarbij alleen retouren geaccepteerd worden als ze ongedragen en binnen veertien dagen na aankoop worden teruggebracht.

Lululemon heeft als strategie om weinig producten op voorraad te hebben en 95 procent van alle items tegen de volle prijs te verkopen, waardoor consumenten bereid zijn andere verkoopplaatsen als eBay af te zoeken naar producten van Lululemon. De winkelketen zegt dat het beleid goed is voor de consument, die anders met namaakproducten worden geconfronteerd. “Als het niet van ons afkomstig is, weten we niets van de herkomst en kunnen we de authenticiteit niet garanderen”, reageert een woordvoerder.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!