De Amerikaanse kledingretailer Deb Shops gaat zijn webpagina voorzien van een social media feed. Deze feed toont content die afkomstig is van klanten van de winkel en verzamelt deze gegevens vanaf acht verschillende social media platformen.
De feed verzamelt foto’s en video’s van klanten in kleding van de kledingretailer. Bezoekers kunnen vervolgens op de foto klikken om de outfit te bekijken en te bestellen. De content is afkomstig van Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, Wanelo, YouTube, The Perfect Fit en het eigen weblog van Deb Shops en haalt posts binnen die geplaatst zijn met de hashtag #debshops.
De Amerikaanse kledingketen richt zich met name op modebewuste jonge vrouwen die online sociaal actief zijn en ziet de social media feed als een extra mogelijkheid om deze doelgroep aan zich te binden. “Wij geven onze klanten nu de mogelijkheid om hun gevoel voor mode en hun nieuwste outfits te tonen aan een groot publiek”, aldus een woordvoerder van de retailer. “Hiermee kunnen zij grote groepen consumenten inspireren.”
Deb Shops toont user generated content
Gepubliceerd op 20 februari 2014 om 00:00
Reacties 0