Supermarktomzet plust in februari

De Nederlandse supermarktomzet is in februari met 0,2 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar. Dat blijkt uit donderdag gepubliceerde cijfers van onderzoeksbureau GfK. In januari groeide de omzet met anderhalf procent, nadat in de laatste twee maanden van 2013 nog een krimp werd genoteerd.

De totale omzet kwam uit op ruim 2,5 miljard euro. Net als in januari daalde in februari de omzet per kassabon. Gemiddeld gaven bezoekers 22,07 euro uit per bezoek, 0,6 procent minder dan vorig jaar. Het aantal bezoeken steeg met 0,8 procent.

In de eerste twee maanden is de supermarktomzet met 0,9 procent toegenomen naar 5,7 miljard euro, ongeveer zestig miljoen euro meer dan vorig jaar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!