Imagoverandering voor Beter Bed

Beter Bed wil af van zijn budgetuitstraling nu de omzetcijfers tegenvallen. De winkels van de keten worden opnieuw ingericht, terwijl het concern afscheid neemt van het vele geel en de clown en het opvallend aanwezige riedeltje ‘retteketet naar Beter Bed’ van zijn reclames. Dat zegt bestuursvoorzitter Ton Anbeek in NRC Weekend.

Beter Bed boekte over 2013 357 miljoen euro omzet, tien procent minder dan een jaar eerder. Bij de bekendmaking van die cijfers liet Beter Bed tevens weten te stoppen met de formules Matrassen Concord en Slaapgenoten. Enkele vestigingen worden omgebouwd tot Beter Bed of BeddenREUS,  de twee laatste formules van het retailconcern.

Matrassen Concord trok volgens Anbeek in Nederland te weinig klanten, doordat de winkels veelal buiten woonboulevards gevestigd zijn. Daarnaast lijkt de budgetketen te veel op de BeddenREUS-formule. Verder past Slaapgenoten niet goed binnen het concern, omdat die formule zich op het hogere segment richt en lastig kan concurreren met het veel grotere Auping.

In totaal sloot Beter Bed mede door de moeilijke marktomstandigheden in Europa vorig jaar 119 vestigingen. Anbeek zegt echter signalen van herstel te zien, waardoor het concern weer kan denken aan expansie. Het afscheid van de budgetuitstraling moet daarbij helpen, geeft hij aan. “Die clown heeft ons daar een beetje neergezet.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!